dinsdag 30 oktober 2012

van zwart-witte vlakken naar kleurig hondje

Ik had zin om eens alleen met zwarten, witten en grijzen te werken en begon daadwerkelijk allerlei papiertjes daarbij te zoeken. Met een zwarte marker plaatste ik cirkels en omkaderde die met Oost Indische inkt. Inkt blijft watervast en begint niet te verkleuren als je er (na droging) weer met iets anders overheen gaat. Toen ik dit liet drogen en even later ermee verder wilde, smeekte het hondje (Lieve Luca) om iets mee te doen. Mijn dochter haar hondje is een vrolijk, lief klein schatje, dat af en toe wel voor oma wil poseren en dan heb je zo'n heerlijk resultaat met die lange oren en die smekende oogjes. Ik had er een printje van gemaakt en ben het gaan bewerken met pastelkrijt. Krijt zorgt voor mooie kleurovergangen. Je hoeft niet altijd de echte kleuren te gebruiken, afwijkende vrolijke kleuren zijn mijn favorieten. Hondje uitgeknipt en toen maar eens wat met mijn zwart-witte ondergrond gespeeld. Hondje erop plakken, hoedje maken, eroverheen schilderen voor wat meer effecten, borders maken (dat zijn randjes die op een leuke manier opvallen) en weer aflakken met vernislijm. Dit is witte lijm, die transparant opdroogt. Mijn kinderen uit de Kunstclubs noemen het altijd onze wonderlijm. Eerst wordt alles wit en ineens is alles glad en glanzend opgedroogd. Vervolgens nog wat mooi bijwerken met zwarte markers en witte acryl voor de glanseffectjes in de oogjes en neusje, letters spuiten, cirkeltjes plaatsen en weer bijwerken. Op de foto zetten daarna op de computer nog wat bijwerken, kleuren wat feller maken, mooi randje erom en klaar.




2 opmerkingen:

  1. Mooie blog en ik zou ook wel zo'n kunst werk van mijn hond willen hebben, Groet Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mail me maar eens een foto van je hondje, kan ik altijd kijken of ik er iets mee kan doen.

      Verwijderen